22 May 2019

Blog dla pasjonatów motoryzacji

by WordPress

 

NIEMIEC DZWONIŁ, ŻE ODKUPI … Zakup wymarzonego samochodu używanego to zawsze dość duże przedsięwzięcie, obarczone ryzykiem. Co zrobić, żebyśmy byli zadowoleni z naszego wymarzonego pojazdu na długie lata ???

 

Przez wiele lat pozostanie jedynym rozwiązaniem dla większości kierowców.  Na polskim rynku aut używanych dokonuje się pięć razy tyle transakcji, co w salonach. Kupno używanego auta obarczone jest dużym ryzykiem, dlatego warto wiedzieć, jak je zminimalizować.

 


 

Ocena lakieru i stanu nadwozia

  • Numery wszystkich szyb. Ślady uszkodzeń na szybach, zwłaszcza na szybie przedniej
  • spasowanie elementów nadwozia – w szczególności przerwy pomiędzy elementami – np. reflektorami, drzwiami / wszędzie powinny być identyczne /
  • działanie drzwi – po kolizji drogowej niektóre mogą otwierać się z trudem
  • Ślady korozji na nadwoziu – szczególnie na progach, nadkolach, w dolnej części drzwi, na klapach bagażnika, masce, na łączeniach poszczególnych elementów, na dachu, pod listwami ozdobnymi
  • Uszkodzenia karoserii –  badanie profesjonalnym miernikiem lakieru / najtanszy kosztuje kilkadziesiąt złotych /, za ok 150-220 zł kupimy profesjonalny miernik lakieru z możliwością oczytu grubości w mikrometrach / standardowa grubość : 40-170 μm /, samochodu produkowane w Azji – np. Hyundai, Honda i Nissan, Mazda są lakierowane cieńszą warstwą – np. Hyundai Elantra 1.6 rok prod. 2018 – grubość lakieru dolna część dzrzwi – 40μm, inne marki azjatyckie : 80 μm – 100 μm. Marki europejskie ok. 120-150 czasami nawet nawet 170 μm.
  • Przy zakupie starszego pojazdu warto jest zwrócić szczególną uwagę na podkład antykorozyjny / jeśli jest swieży – np w nadkolach/ próba ukrycia zardzewiałych powierzchni
  • Ślady farby na śrubach

 


Kontrola jednostki napędowej oraz jazda próbna

    • nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach
    • Nieprzyjemny zapach w kabinie pojazdu
    • ściąganie auta przy hamowaniu
    • dziwne odgłosy na nierównej nawierzchni
    • szum z przednich kół podczas jazdy powyżej 70km/h / zużyte łożyska /
  •  

Weryfikacja stopnia zużycia wnętrza pojazdu

 

  • Stan kierownicy i gałki zmiany biegów
  • Samochód z przebiegiem ponad 250-300 tysięcy kilometrów , oba elementy będą zużyte – okładziny będą gładkie, mocno wyślizgane.Jeśli oba te elementy wyglądają wyjątkowo dobrze i mogły zostać wymienione przez poprzedniego właściciela, co z może świadczyć o większym przebiegu oglądanego pojazdu

 

 


Jak sprawdzić czy samochód, który planujemy zakupić ma oryginalny przebieg ?

Według Związku Dealerów Samochodowych  85 proc. samochodów osobowych ma cofany licznik !!!
Uncategorized